Eilen etsittiin esineitä :)

Käytin Nekun pissalla ja sitten jätin sisälle ja menin metsään tekemään ruudun. Kävelin eka 5-7 metriä, jonka jälkeen tallasin suorakulmion muotoisen alueen (1m x 2m). Ennen pihalle ruudun tekoa olin näyttänyyt Nekulle sisällä kynää ja hokenut "kohta etsitään esinettä" ja "tämä on esine". Nekku oli siis täpinöissä, kun menin hakemaan sen, joten ensin kierrettiin talo ja sitten mentiin kohtaan mistä olin aloittanut kävelemisen. Päästin Nekun vapaaksi ja vielä kuiskasin, että "missäköhän on esine". Siinä vaiheessa Nekku luikahti sivultani. Argghh... Onneksi tuli luokse kutsusta, vaikkakin vastahakoisesti. Uusi yritys. Nyt päästin vapaaksi ja sanoin odota. Sitten käsky ja Nekku singahti metrin päähän, jonka jälkeen alkoi haistella jälkiä. Eli pieleen meni, kun ei jäljestäminen ollut tarkoitus :) Jälkiä tutkiessa kynäkin löytyi, mutta ei ollut aikovinaankaan tulla minun luokse. Kehuin ja lähdin juoksemaan pois päin. Nekku tietysti lähti perään, pysähdyin ja olin juuri sanomassa irti, kun samalla hivutin kättä Nekun luokse niin kynä tippui maahan. Sekin pieleen... Ajattelin tehdä onnistuneen suorituksen ja vein Nekun sisälle. Näytin kynää lähtiessä ja menin pihamme ainoaan lumiseen kohtaan missä ei oltu kävelty. Merkkasin viivalla lumeen mistä lähettäisin Nekun ja sen jälkeen kiersin kaukaa metrin päähän viivasta ja aloin tallata lunta. Tiputin kynän ja lähdin samaa reittiä takaisin viivalle kuin olin tullutkin. Nyt ajattelin sen onnistuvan. Ruutu oli metrin päässä lähtöpaikasta ja tallattu alue iso. Hain Nekun ja istutin viereeni. Nyt en kuiskannut mitään. Vaan päästin vapaaksi ja lähetin käsi avuin. Nekku meni suoraan ruutuun, mutta ei tajunnut pysyä siinä, vaikka kehuin aina, kun oli ruudussa ja kun oli poissa sieltä olin hiljaa. Vihdoinkin kynä löytyi ja palautti hyvin :D